Hälsosamtal.

Idag var jag iväg på hälsasamtal i grupp. Sambon har rest en vecka och kom hem igår och var helt färdig, så han slapp. Vi var 14 sällskap, ungefär hälften hade sin sambo med sig.

Barnmorskan gick igenom en massa matnyttig information och vi fick se en film angående fosterdiagnostik. Bland annat sa hon att små blödningar i början av graviditeten var  fullt normalt och inget att oroa sig för. Det är typ slemhinnorna som luckras upp. Det var skönt att höra. Hon gick igenom matvanor, alkohol och tobak med mera. Det som jag  tycker är svårast att hålla rätt på om man får äta eller inte är fisk och skaldjur. Jag älskar skaldjur. Men det går tydligen bra med ishavsfisk och fisk/skaldjur som varit fruset.

Och det här med fosterdiagnostik, det är så svårt att ta in att nånting kan vara fel. Eftersom man har haft ett sånt bekymmer med att bli med barn, ska inte det svåra vara över då? Men jag tänker att de tog det bästa av de bästa embryot, de som inte skulle bli barn, har inte klarat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0