Nyårsafton.

Det blev en bra dag. Inga nya graviditeter hos vännerna. Jag ville berätta för det ena paret, men inte för det andra, eftersom vi vanligtvis inte umgås med dem. Vilket var svårt eftersom vi var ett litet gäng! Nästa gång kanske. Vi blev iaf bjudna på bröllop, de paret jag vill berätta för ska gifta sig på försommaren, fantastiskt roligt! Älskar att gå på bröllop. Kanske blir min sambo lite inspirerad. =)

Vi var tre par, förlovade utan barn, och en ensamstående mamma. Idag kan jag förstå att "par-snacket" är lika stötande/jobbigt/irriterande som "barn-snacket". Den ensamståendes nyårlöfte var att börja dejta igen, vi andra skulle gå ner i vikt.

Ja mitt nyårslöfte blir ju att gå ner 5kg eller gå upp 25kg. Jag hoppas på det senare. Men nu inför vårt första IVF-försök i februari ska jag börja leva hälsosamt, för att närma mig -5kg. Det kan ju vara trevligt till bröllopet om +25kg inte blir av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0