Dubbelmoral.

I sjukdomstider är den stora frågan, ska man åka till jobbet eller ska man vara hemma och kurera sig. Tydligen lätt att säga att alla andra ska vara hemma när de är sjuka, men det gäller inte en själv då tydligen.

Jag har en kollega som alltid gnäller om att det är äckligt att folk hostar, nyser och snorar på jobbet. Men nu när hon tydligen har väldigt ont i halsen, gäller detta inte henne. Dels skyller hon på en annan kollega att hon har blivit sjuk av henne, som att det skulle vara en anledning att inte vara hemma. Nu på kvällen ska hon åka och fira en äldre släkting som fyller jämnt. Tänk om hon skulle smitta ner den personen då, som inte alls klarar en influensa på samma sätt som vi yngre.

Det sista jag sa innan hon gick - håll dig hemma om du är dålig imorrn. Jag vill inte bli sjuk till min semester och IVF-behandlingen. Vi får väl se, förhoppningsvis är hon hemma, det är ju halvdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0