VUL 1, IVF 1

Var på mitt första VUL idag, för denna IVF. Det första läkaren säger när hon ser bilden av min ena äggstock är: "Oj - du måste ha PCO". Så det är väl det som är mitt problem. Skönt att veta, nu är det flera olika läkare som har konstaterat det.

Iallafall, hade 7 äggblåsor som var större än 10mm och fler än 50 stycken som var mindre. Ultraljudet görs på en klinik på södermalm i Stockholm, som efter undersökningen faxar ner resultatet till RMC i Linköping. Efter ett par timmar ringde de från Linköping och sa att blodprovet och VUL visar att jag inte svarat tillräckligt bra på medicinen. Har fått förhöjd dos till och med torsdag. På torsdag ska jag igen lämna blodprov och på fredag är det dags för VUL igen, då hoppas vi på bättre resultat. De tror att det blir äggplock nångång under nästa vecka.

S P Ä N N A N D E

Min sambo har varit och punkterat sina lymfkörtlar idag. De fanns knappt någon svullnad kvar. Med andra ord, han är på bättringsvägen.

Har vart och fikat på stan med en kär gammal vän. Vi umgicks väldigt mycket under gymnasietiden. Idag bor han i en annan stad och är nästan blind. Vilket betyder att vi inte ses alltför ofta, men det var precis som vanligt, som om tiden stått still. Jag fick mitt eget "mot alla odds" idag. En blind och en hörselskadad ses på stan för att fika, med en ledarhund som förkläde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0