Mens eller inte.

Nu har det gått typ 2,5 vecka sen jag tog ägglossningssprutan. Detta betyder att jag kan få min mens vilken dag som helst. Jag har mensvärk till och från, vilket gör att jag är livrädd för att gå på toaletten och få rött på pappret när jag torkar mig. Varje gång det inte är rött på pappret är en lättnad. Detta är så jävla sjukt och ångestladdat. Men vad ska jag göra? Så länge som jag inte får mens är jag gravid. Det har vi ju bestämt!

Det braaiga med att jag måste ta progesteron på morgonen och ligga i 30 minuter, är att jag går upp i ett töcken 30 minuter innan jag egentligen ska. Jag är helt borta i kolan och glömmer bort att jag kan/ska ta testet på morgonurinet, eftersom jag glömmer det är chansen körd denna dag.

Nu vill jag att denna vecka ska gå i ett kick, så jag kan ta det där jävla testet. Och nej, jag tänker inte tjuvtesta och förlora en jacka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0