Sista besöket hos "min" gynekolog.

Idag hade jag antagligen min sista tid hos min gynekolog som jag har haft det senaste året. Dels börjar vi resan mot IVF om bara några veckor och dels går han och sköterskan i pension snart. Det var första gången jag var där och inte behövde hoppa upp i stolen, det var konstigt.

Jag var ganska tydlig med att jag ville ta en paus med alla behandlingar fram tills IVF:en börjar och han höll med om det. Därför bestämde vi att jag endast ska äta folsyra en tablett varannan dag samt metformin, 3 tabletter om dagen. Ofarlig för mig och forskning säger att ägglossningen kan komma igång av sig själv av den. Vilket skulle vara det bästa för att slippa hela IVF-cirkusen.

Det blev känslosamt när jag lämnade mottagningen, de är så fina och omtänksamma och som sagt antagligen sista gången jag var där. Tack C och K för den här tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0