Lättnad.

Intensiv lördag med brunch och barnvakt till en fantastisk tvååring. Senare på kvällen middag med vänner.  Varje träff med ett av paren som är med, är förknippad med ångest för min del. De träffades och förlovade sig drygt ett halvår efter oss, hon är dessutom ett är äldre än mig. Jag bara väntar på att de ska berätta att de är gravida eller att hon "ska köra ikväll".

Hon körde inte och hon drack alkohol.

Helt sjukt att jag känner så. Skulle de berätta skulle jag blev superglad för deras skull, men sen när vi kommer hem skulle jag antagligen bli ledsen och tycka att livet är otroligt orättvist. Men jag måste säga att jag fick uppfattningen om att de ville prata "barn". Jag undviker gärna ämnet, men jag fick känslan av att de ville prata om det, speciellt hon. Vem vet de kanske har samma problem som vi. Ja, jag vet inte hur öppen jag ska vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0