Ågren.

Jag har arbetat på samma arbete i snart fem år. Jag har funderat på att gå vidare eftersom jag framförallt vill jobba i en större organisation. Men har tänkt att jag ska bli gravid istället för att byta jobb. Då visste jag inte att det skulle bli ett problem!

Med andra ord har jag jobbat kvar på en arbetsplats i ett år fast jag egentligen velat byta. Jag har ju nu antagligen tid för IVF-behandling i vår. Dessutom har jag börjat söka jobb, bara för att jag inte bara ska gå och vänta på något som aldrig händer.

Som det ser ut nu har jag två jobberbjudande och ett IVF på gång i vår. Jomensåatt.

Hur sköter jag detta snyggt? Jag vill inte börja på ett nytt jobb och sen direkt berätta att jag måste ha semester för behandling och sen, förhoppningsvis, försvinna efter ett halvår. Eller ska jag utgå från att IVF inte kommer att fungera och bara tuta och köra. För min högsta dröm nu är ett barn, inte ett nytt jobb. Skulle jag veta att jag blir gravid i vår, då kan jag lika gärna stanna kvar där jag jobbar idag. Men nu vet jag inte det. Jag vet ingenting, men jag måste bestämma mig snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0